Danka Petrufová
Lektorka vzdelávania dospelých
Dojmy z Akadémie Koučovania, s ročným odstupom
Referencie po roku? Je to pre mňa dosť ťažké, lebo sa koučovaniu venujem len málo, resp. ho používam len ako pomocnú techniku, keď pracujem trebárs so študentkou, ktorá má problém s učením, nemá vo veciach systém a pod., tak vtedy zvolím koučovací prístup, ale skutočné koučovacie rozhovory realizujem len veľmi, veľmi zriedkavo. Hádam takým mojim najväčším prínosom bolo, že som mohla lektorovať koučovací prístup vo vedení ľudí v skupine teamleaderov. Mne osobne však najviac koučovacia zručnosť dala, že som sa naučila pýtať, jednoducho klásť otázky. Už sa nepýtam účastníkov kurzu napr.: Rozumiete tomu? ale: Ako tomu rozumiete? No a to je riadne pokrokové, nie? Jasné, že chcem s koučovaním pracovať viac, no mám toľko tých aktivít na každú stranu, že musím z toho zoznamu odškrtávať postupne.